diumenge, 30 d’abril del 2017

¿Perquè Edmodo?


Encara que són molts els avantatges que presenta l'ús d'Edmodo en l'aula de llengua estrangera, hem volgut destacar les més importants:



Plataforma educativa virtual. D'acord amb Gómez (2012) , Edmodo té els avantatges d'una plataforma educativa virtual i com a tal, el seu ús és específicament pedagògic permetent: l'enviament, correcció i qualificació de tasques, fer comentaris sobre les mateixes i inserir imatges, vídeo, so, enllaços i animacions flaix (Haro, 2011) .

https://www.flickr.com/photos/antoniogonzalez/6180764133
Imatge per Antonio González García 


Segons allò que s'ha llegit en Quadros i Martín (2012) , Haro (2011) , Garrido (2012) i des de la nostra pròpia experiència amb la plataforma, Edmodo permet al professor la creació d'activitats diverses entre les que s'inclouen:
  • Notes. Són missatges de text, la publicació de les quals es pot programar. Mitjançant les notes  podem informar els estudiants, adjuntar enllaços o algun arxiu d'interés extern o de la biblioteca.

  • Alertes. Són missatges que tenen limitada la seua extensió a 140 caràcters, perquè funcionen a manera de notificació breu i urgent, i no permeten adjuntar cap tipus d'arxiu o enllaç.

  • Tasques. Esta opció serveix per assignar tasques als alumnes i gestionar les qualificacions de les mateixes. Edmodo permet fixar una data límit per a la seua entrega i, com si d'una agenda es tractara, les sincronitza amb el calendari de professor i alumnes. 

  • Proves. Edmodo dóna l'opció de pujar un qüestionari ja creat o crear proves de resposta múltiple, verdader o fals, de resposta curta, omplir buits o unir a més de fixar una duració determinada per a la realització de les mateixes. Tot molt útil per a exàmens o exercicis de reading o listening.

Bibliografia



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada