dimecres, 3 de maig del 2017

Ús del blog en el context professional

Com hem pogut comprovar al llarg d'esta assignatura, són molts els usos i avantatges que té el blogging. Dins del nostre context, l'aula d'idiomes en secundària, utilitzaríem un blog d'assignatura per a traslladar l'assignatura fora de l'aula, establir contacte amb els alumnes, oferir pràctica extra així com informació relacionada amb l'assignatura com, per exemple, apunts, activitats, vídeos, cançons, objectius de la setmana, tasques, dates d'avaluació, entre altres. A més de donar-li als alumnes la possibilitat de participar com a editors en el dit blog, cadascú crearia un blog personal per a l'assignatura a fi de:


1. Millorar l'expressió escrita i, amb això, a més, fomentar la motivació i la capacitat d'expressió. Treballaríem el writing mitjançant aquest blog personal i el d'assignatura on els alumnes podrien escriure comentaris, publicar redaccions, expressar les seues opinions o reflexions i compartir-les amb els seus companys i el públic en general. Açò no sols els ajudaria a assimilar millor els continguts i a millorar la seua capacitat d'expressió escrita si no que a més alimentaria la seua autonomia i creativitat a l'haver de personalitzar els seus blogs. 

2. Com a diari d'aprenentatge. Usaríem els blogs a manera de portfolio on els alumnes puguen recopilar les seues creacions (redaccions, comentaris, vídeos, podcasts, activitats) . Açò els serviria no sols com a exercici d'autoavaluació, per a reflexionar sobre els seus propis progressos, si no que a més aquestes creacions podrien ser avaluades pels seus iguals, generant una ambient de coavaluació summament positiu que es moltes vegades es passa per alt. 

3. A manera de comunitat on compartir coneixement, experiències o opinions no sols amb els companys i el professor sinó també amb el públic d'internet. Açò fomentaria la interacció lingüística i reforçaria el sentit de comunitat. 

4. Per a crear comunitat, perquè al publicar les seues produccions en la web, els alumnes generarien públic, el qual s'encarregaria de comentar les seues produccions, creant-se un feedback molt útil per millorar aprenentatges. 

5. Per a incentivar l'aprenentatge permanent fora de l'aula mitjançant el mobile learning. Gràcies als smartphones, les tablets i a les aplicacions disponibles per a Blogger o WordPress, els estudiants podrien accedir al blog des de qualsevol lloc i publicar qualsevol reflexió o contingut d'interés i compartir-ho amb els seus companys. Estos blogs personals s'inclourien en el blogroll del blog d'assignatura i els alumnes se subscriurien per mitjà de RSS a ells per a estar informats en tot moment de la activitat dels blogs dels seus companys.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada